KLACHTENREGELING EN CONTACTPERSONEN

Op school vinden we het van groot belang dat kinderen graag naar school gaan en het naar hun zin hebben. Tevens hechten wij eraan dat de ouders tevreden zijn over onze school, de kwaliteit van het onderwijs en de wijze waarop dat wordt gerealiseerd. Het kan echter voorkomen dat er misverstanden ontstaan, dat iets niet naar tevredenheid wordt gedaan, of dat er een fout wordt gemaakt. Wij verzoeken u om in dat geval uw klacht zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 3 weken aan ons kenbaar te maken. Hieronder wordt beschreven welke weg u per specifieke situatie kunt bewandelen om dat te doen.

 

De route bij klachten op onze school is:
  • Allereerst een gesprek met de groepsleerkracht.
  • Indien geen bevredigend resultaat: gesprek met de interne vertrouwenspersoon.
  • Indien geen bevredigend resultaat: gesprek met de directeur.
  • Indien geen bevredigend resultaat: interne vertrouwenspersoon verwijst door naar externe vertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris.
  • Indien geen bevredigend resultaat: klacht indienen bij de klachtencommissie.

Veruit de meeste zaken over de dagelijkse gang van zaken kunnen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding worden afgehandeld. Zo nodig kan de interne vertrouwenspersoon worden benaderd om het gesprek te helpen voeren. Onze school beschikt over twee vertrouwenspersonen, die hieronder vermeld staan.

INTERNE VERTROUWENSPERSONEN VAN DE JULIANASCHOOL

De interne vertrouwenspersonen kunnen u helpen om een oplossing te vinden, maar zullen u indien nodig doorverwijzen naar de vertrouwenspersonen van de Stichting Flores Onderwijs. De volledige klachtenregeling kunt u vinden op de website van Flores Onderwijs, www.floresonderwijs.nl Tevens vindt u hier de contactgegevens van de externe vertrouwenspersonen en van de klachtenfunctionarissen.

Neem contact op

Locatie: Alberdingk Thijmstraat 5 | 6824 PC Arnhem

Tel.: 026 – 3616039

Email: info.julianaschool@floresonderwijs.nl